top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תשני אדמון וצר

הזמן עושה את שלו

הזמן עושה את שלו, אם עושים משהו עם הזמן!

אם הילד שלכם מתקשה בחשבון, לא תעזרו לו...?

בשעה טובה וברגע מאושר מאין כמוהו נולד לנו תינוק חדש. תינוק מושלם בעינינו. אנחנו חוזרים איתו הבייתה שמחים ונרגשים, וכבר יכולים לדמיין איך אנחנו מגדלים אותו בנחת ובכיף, איך לא נספיק למצמץ והוא כבר יתחיל לזחול , ואיך נצטרך לרוץ אחריו בכל הבית.

לפעמים אנחנו מגלים שזה לא קורה בדיוק כמו שחשבנו ולתינוק שלנו קצת קשה, לא משהו דרמטי כמובן, אבל בכל זאת הקושי הזה גורם לעיכוב התפתחותי קל, והוא כבר היה אמור לזחול או להתהפך או להעמד... אנחנו מודאגים ורוצים לעזור לו אבל חוששים כי אמרו לנו שלכל ילד יש את הקצב שלו, שאין טעם להתערב ושזה יסתדר עם הזמן...

לפני זמן מה ביקרתי בקליניקה של קולגה מקסימה, פיזיותרפיסטית התפתחותית בחסד, שהזמינה אותי לבקר ולראות טיפול. על הקיר בחדר היה תלוי שלט גדול שמיד צד את עיניי, "הזמן עושה את שלו אם עושים משהו עם הזמן", כך קבע השלט. "כמה מדוייק!" חשבתי. "הוצאת לי את המילים מהפה", כאילו סיכם במשפט את מה שאני מסבירה תמיד להורים החוששים.

אני חוזרת רגע לשאלה שאיתה פתחתי, דמיינו את הילד שלכם, כבר גדול והולך לביה"ס, הוא חוזר הבייתה ומספר לכם שלא הולך לו בחשבון, קשה לו, הוא לא מצליח לפתור את התרגילים ולא מבין את החומר הנלמד. האם תתנו לזמן לעשות את שלו? האם תתנו לילדכם להסתדר לבד? אני מניחה שלא. ודאי תשבו איתו ותנסו להבין היכן הקושי ואיך ניתן לעזור לו להתגבר עליו...

התינוק שלכם זקוק לכם ולעזרתכם באותה מידה. אם יש לו קושי מוטורי מסויים או עיכוב התפתחותי הוא צריך עזרה על מנת להתגבר על הקושי ולהתקדם. העבודה עם התינוקות, ההתערבות המוקדמת הזו, אינה פולשנית, אינה מסוכנת או לא נעימה. להיפך! העבודה עם התינוקות נעימה ומהנה לתינוק ולהוריו. התינוק מקבל כלים תנועתיים ומעשיר את מגוון התנועות שלו, ויכול לבחור מתוכם בדרך הנוחה לו לבצע את הפעולה ולהתקדם הלאה. הוא מקבל ביטחון להמשך הדרך כתוצאה מתנועה נעימה ומתגמלת ומהצלחות קטנות שהוא צובר לעצמו כל הזמן. הדברים האלה לא מעניקים לתינוק רק עזרה נקודתית, הם מעניקים לו כבר מההתחלה כלים לחיים.

אז אם התינוק שלכם מגלה קושי מסויים או עיכוב התפתחותי, אל תחששו. היו שם בשבילו, עזרו לו!


3 צפיות0 תגובות
bottom of page